Klantenservice
Heb je een vraag over de voorraadstatus, levermogelijkheden of jouw bestelling? Onze klantenservice staat je graag te woord. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Je kan ons bereiken op telefoonnummer 088-1668300 of via de mail: info@aircologic.nl
Waar kunnen we je mee helpen?
-
Account
-
Hoe maak ik een account aan?
Als je geïnteresseerd bent in onze producten is het handig om een account aan te maken. Ga naar account aanmaken en volg de instructies. Wij zullen vervolgens jouw account moeten goedkeuren in de ontvangen e-mail om direct volledige toegang te krijgen tot onze webshop.
Wij zullen je z.s.m. een mail sturen om het wachtwoord van jouw account opnieuw in te stellen. Daarna kun je gebruik maken van al onze gemakken van de webshop.
-
Ik heb een account aangevraagd, maar kan nog niet inloggen.
Wanneer je account door ons nog moet worden goedgekeurd, kun je tot die tijd helaas nog niet inloggen. Wij zullen je zo spoedig mogelijk een email sturen om het wachtwoord van je account opnieuw in te stellen. Daarna kun je gebruik maken van alle gemakken van onze webshop.
-
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Gelukkig kunt u altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Vul je e-mailadres of gebruikersnaam in op deze pagina en volg de instructies in de e-mail die je ontvangt. Uit privacyoverwegingen hebben wij geen toegang tot jouw wachtwoord en kunnen wij je deze niet toesturen. Het is daarom nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
-
Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?
Je kan eenvoudig je gegevens aanpassen in 'Mijn account'. Klik op 'Mijn Gegevens' en je kan de bezorgadressen wijzigen, verwijderen of toevoegen. Nadat je hebt opgeslagen, zijn de aanpassingen direct doorgevoerd.
Wil je een factuuradres wijzigen of verwijderen? Neem dan contact op met ons op via: info@aircologic.nl.
-
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Je kan eenvoudig je wachtwoord wijzigen in 'Mijn account'. Klik op 'wachtwoord wijzigen' en vul hier het huidige wachtwoord in en het gewenste nieuwe wachtwoord. Nadat je hebt opgeslagen, zijn de aanpassingen direct doorgevoerd.
-
Gebruikers
-
Kunnen meerdere medewerkers van mij een account aanmaken?
Ja, dat kan zeker! Zo kun je heel makkelijk met meerdere medewerkers bestellingen plaatsen, bestellijsten aanmaken, offertes aanvragen en productinformatie downloaden. Je vraagt gewoon op dezelfde manier een account aan via de pagina klant worden.
-
Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan?
Ieder contactpersoon heeft zijn eigen account, gekoppeld aan het bedrijfsaccount. Het is dus niet mogelijk om als hoofdaccount, een nieuwe gebruiker aan te maken in de webshop. Een nieuwe gebruiker moet aangemaakt worden door je als nieuwe klant te registeren.
-
Zien alle gebruikers van mijn webshopaccount dezelfde informatie?
In onze webshop kunnen er helaas geen verschillende gebruikersrollen toegewezen worden. Iedere medewerker van jouw bedrijf beschikt over dezelfde mogelijkheden wanneer zij een account hebben in de webshop.
-
Bestellingen
-
Hoe plaats ik een bestelling?
Om een bestelling te kunnen plaatsen ga je eerst naar het product naar keuze. Vervolgens kunt je producten bestellen door op de groene 'winkelwagen' knop te klikken. Daarna is er een keuze om verder te winkelen of de bestelling te plaatsen.
In het winkelmandje kun je zelf aangeven wanneer je de producten wenst te ontvangen, welke referentie er op de factuur moet staan en is er een mogelijkheid om een tijdlevering aan te maken. Daarna ontvang je een orderbevestiging per e-mail als de bestelling is geplaatst.
-
Hoe plaats ik een aanvraag wanneer ik niet ben ingelogd?
Wanneer je niet bent ingelogd en het winkelmandje toch gevuld hebt, kun je achteraf nog inloggen met je account. Nog geen account? Geen probleem! Ook zonder account kun je de geselecteerde producten aanvragen. Het enige wat je dan hoeft te doen is een emailadres, je KvK nummer, naam en telefoonnummer aan ons doorgeven. Onze binnendienst neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.
-
Ik ben mijn kortingscode vergeten in te vullen. Wat nu?
Helaas is het niet mogelijk om een kortingscode achteraf te verrekenen. Ook onze klantenservice kan je daar niet bij helpen. Uiteraard kun je de kortingscode wel gebruiken bij een volgende bestelling (mits de kortingscode dan nog geldig is).
-
Hoe kan ik het beste bestellen?
Wij voorzien in verschillende bestelmogelijkheden. We begrijpen dat je als installateur ook een eigen bestelmethode hanteert, waarmee je makkelijk werkt. We doen er alles aan om het je zo makkelijk mogelijk te maken! Zo hebben we met onze webshop een hele uitgebreide tool, waarmee je realtime prijzen en voorraden kunt bekijken. Ook je kortingspercentage is direct in de prijzen zichtbaar. Handig!
Daarnaast is natuurlijk ook mogelijk om je bestelling op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur telefonisch of per email te plaatsen. Wij zijn bereikbaar via 088 - 166 8 300 en info@aircologic.nl.
-
Ik heb een vraag over een product. Wat moet ik doen?
-
Levering
-
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bij het plaatsen van je bestelling, kun je de gewenste bezorgdatum selecteren. In principe geldt dat als je de bestelling voor 15:00 uur besteld, we de volgende werkdag afleveren. Bestellingen die op vrijdag na 15:00 uur worden geplaatst, worden op dinsdag geleverd.
Mocht het onverhoopt niet lukken om de bestelling te bezorgen op de ingevulde bezorgdatum, wordt er contact met je opgenomen.
-
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Je kan er ook voor kiezen om je online bestelling af te halen bij onze gloednieuwe afhaalbalie in Meerkerk. Tijdens het bestelproces kies je voor "afhalen" en direct veranderd het afleveradres naar het adres van ons magazijn in Meerkerk. Heb je een webshopaccount bij ons? Dan kun je zelfs direct aan de afhaalbalie een order plaatsen en de materialen gelijk meenemen. Click & collect dus!
-
Kan ik het afleveradres wijzigen?
Jazeker, het afleveradres is makkelijk te wijzigen in jouw winkelwagen onder het kopje 'levering'. Vervolgens klik je op 'adres toevoegen'. Tip: Vul hier ook een telefoonnummer toe, zodat onze transporteurs je even kunnen bellen wanneer ze voor de deur staan.
-
Wie bezorgt mijn bestelling?
Uw bestelling wordt door onze vaste transporteur Parts Express bezorgd.
-
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra de vervoerder de bestelling heeft geladen word je per e-mail door hen geïnformeerd in welk dagdeel de bestelling wordt afgeleverd. Track and trace is echter niet mogelijk.
-
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen boven de €125,- zullen wij de verzendkosten op onze rekening nemen. Als jouw bestelling daar niet aan voldoet zullen wij €15,- verzendkosten in rekening brengen. Wanneer er gekozen wordt voor een specifieke tijdlevering, dan zullen wij deze kosten extra rekenen.
-
Wat moet ik doen als ik zelf niet aanwezig ben op het aangegeven afleveradres?
Onze vervoerder levert geen zendingen af zonder handtekening. Als je wil dat een zending zonder handtekening wordt afgeleverd, vul dan het neerzetformulier in. Hiermee ga je akkoord met de voorwaarden die op het formulier staan. Dit moet minimaal één dag voor de levering worden ingediend.
-
Betaling
-
Wat zijn de betaalmethodes?
De webshop biedt meerdere betaalmethodes. Via Mollie kun je met IDEAL en BanContact supersnel jouw betaling afronden direct na bestelling, ook is bestellen op rekening mogelijk. Dan ontvang je een rekening, nadat de bestelling is ontvangen.
-
Wanneer ontvang ik de factuur?
Wij zullen pas een factuur toesturen, als de bestelling ook daadwerkelijk geleverd is. Wanneer dit toch niet het geval is, graag even contact opnemen met ons verkoopteam.
-
Retourneren
-
Wie betaalt de retourneerkosten?
Wanneer je een product wil retourneren, dien je de retourneerkosten hiervoor zelf te betalen.
Het is ook mogelijk om je bestelling gratis te retourneren bij onze afhaalbalie. Deze is op werkdagen geopend van 7:00 tot 17:00 uur.
Vul hieronder het retourformulier in.
-
Naar welk adres kan ik de producten retourneren?
Retouradres:
Aircologic
T.a.v. Retourmagazijn
Energieweg 27
4231 DJ Meerkerk
Vul hieronder het retourformulier in.
-
Wanneer kan ik mijn producten retourneren en wanneer niet?
Producten kunnen alleen teruggestuurd worden als wordt voldaan aan onderstaande punten:
- Het product is een product uit ons standaard assortiment.
- Het product moet via het onderstaande retourformulier worden aangemeld, zonder dit volledig ingevulde formulier kunnen we je retournering niet in behandeling nemen.
- Je stuurt de artikelen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retour.
- De producten dienen goed beschermd verzonden te worden. Het risico op schade tijdens transport ligt bij de klant.
De volgende producten kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:
- Producten die speciaal zijn besteld en niet in ons standaardprogramma zijn opgenomen.
- Producten waarvan de verpakking geopend/beschadigd is.
- Producten die beschadigd of incompleet zijn.
-
Hoelang heb ik garantie op de producten?
Panasonic geeft 5 jaar garantie op onderdelen en compressoren. In geen geval worden complete units vergoed of vervangen.
Panasonic producten zijn van een zeer hoge kwaliteit en met uiterste zorg geproduceerd. Mocht er desondanks aanspraak op garantie worden gemaakt, zijn onderstaande bepalingen en voorwaarden van toepassing.
Voor vragen en/of reparaties dient de eindklant altijd eerst de installateur of distributeur te raadplegen.
-
Garantie
-
Wat zijn jullie garantievoorwaarden?
Wij maken gebruik van de garantievoorwaarden die Panasonic hanteert. De garantievoorwaarden zijn geüpdatet en zullen ingaan per 1-10-2024. De voorwaarden kun je vinden in onderstaande link.
-
In welke gevallen komt de garantie te vervallen?
- Montage en installatie die afwijken van de door Panasonic opgestelde installatievoorschriften en/of voorschriften gesteld aan elektrische en koeltechnische installaties in Nederland.
- Uitvoering van (garantie) servicewerkzaamheden niet uitgevoerd door gekwalificeerde en gecertificeerde monteurs en/of installateurs.
- Panasonic mag desbetreffende installatiecertificaten ter inzage opvragen.
- Schade ontstaan door natuurinvloeden zoals storm, sneeuw, vorst, waterschade enz.
- Schade ontstaan door vandalisme of enige andere vorm van geweld.
- Geen factuur en/of bewijs van aanschaf met betreffend serienummer kan worden overlegd.
- Het gebruiken van niet originele onderdelen.
- Omgevingsinvloeden die slijtage of verwering aantoonbaar versnellen en daar niet adequaat tegen zijn behandeld (chemische industrie en/of weersinvloeden bv kustgebieden, etc).
-
Hoe werkt het met een garantieclaim?
Wanneer je een claim wil doen, is het noodzakelijk het type van de unit, reden van defect, en eventuele storingscodes door te geven. Hierna wordt je claim geïnspecteerd door ons team en zullen we je claim ook bij Panasonic neerleggen. Panasonic zal vervolgens ook een inspectie doen. Tijdens deze inspectie zal worden gekeken of het onderdeel volgens geldende regels en voorschriften is gebruikt en geïnstalleerd. Als alles in orde is zal het betreffende onderdeel direct worden gecrediteerd.
-
Hoe lang zijn onderdelen leverbaar en wat is de levertijd?
Panasonic verplicht zich tot het leveren van onderdelen 7 jaar, nadat de productie van dat model is beëindigd. Alle leveringen van Panasonic onderdelen worden verwerkt en verzonden vanuit het magazijn in Hamburg. Is het onderdeel op voorraad, dan moet rekening gehouden worden met een levertijd van circa 3-5 werkdagen. Garantie onderdelen kunnen alleen worden besteld door ons als gecertificeerde distributeur en zullen in eerste instantie de kosten aan de klant doorbelasten. Mocht dit binnen de garantie termijn vallen, dan kunnen wij dit claimen bij Panasonic. Echter komt de garantie te vervallen bij bovenstaande punten.
-
Wanneer gaat de garantie in?
Fabrieksgarantie en wettelijke garantie gaan altijd in vanaf de factuurdatum. De factuur is direct jouw garantiebewijs en de datum op de factuur geeft de startdatum van jouw garantieperiode weer.